Права та дії українських моряків на суднах, які прямують до портів рф

Спільна заява ITF та JNG: Занепокоєння щодо заходу українських моряків у російські порти та територіальні води

Декілька тижнів тому в мережі з'явилась копія розпорядження уряду рф щодо тимчасової заборони в'їзду громадян України на територію росії з території третіх країн. ПРМТУ швидко зреагувала та доклала зусиль, щоб зрозуміти, як це може вплинути на моряків, які працюють на суднах під міжнародними прапорами та можуть заходити в російські порти.


Огляд юристів даного розпорядження, разом зі зверненням та закликом до сприяння, ПРМТУ подала до ITF та IMEC та невдовзі отримала відповідь у вигляді спільної заяви, в якій надано рекомендації щодо дій компаній-судновласників у разі необхідності заходу судна з українськими моряками, що працюють на борту, в російські порти, а також роз'яснення українським морякам їх прав у таких ситуаціях.


Таким чином, для забезпечення захисту українських моряків, Спільна переговорна група роботодавців (JNG) має застерігати свої компанії від відправки моряків-українців в російські порти. Окрім цього, роботодавці повинні повідомляти всіх українських моряків про те, що судно планує зайти в російські територіальні води та/або порти росії, а також надавати морякам право відмовитися від рейсу з правом на репатріацію за рахунок компанії та, за певних обставин, отримання компенсації в розмірі максимум 2 місячних базових ставок.


Так, ITF та JNG погодили:
Якщо судно прямує до будь-якого російського порту та/або територіальних вод, український моряк має право вимагати репатріацію за рахунок компанії. За час перебування в дорозі моряку виплачується базова ставка, а також забезпечується харчування та проживання, необхідне до повернення додому або до початкового місця найму на контракт.


Компанія має докладати всіх зусиль, щоб після списання моряка за такими умовами, впродовж 30 днів, надати йому можливість продовжити допрацювати за початковими умовами контракту, або запропонувати новий трудовий договір.


Якщо моряк не повертається на роботу протягом 30 днів після дати повернення на батьківщину або початкове місце найму, Компанія виплачує моряку компенсацію:
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося 2 місяці або більше, компенсація становить 2-місячну базову заробітну плату.
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося менше ніж 2 місяці, компенсація виплачується пропорційно цьому строку виходячи з рівня базової ставки.

Із заявою можна ознайомитись на сайті ITF:

https://www.itfglobal.org/en/news/joint-statement-itf-and-jng-concerns-regarding-ukrainian-seafarers-entering-russian-ports

More news with tag #In World

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Train of Remembrance Journey

The ETF (European Transport Workers' Federation) and the Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) organized a unique educational trip for young trade unionists to learn about the history of the Holocaust, analyze present-day events, and foster a new generation of leaders committed to building democracy and protecting human rights.

Problems with welfare, payment, and maintenance at ELEEN SOFIA

The International Transport Workers' Federation (ITF) reports that it is currently working with Australian authorities to resolve a case of crew abuse, wage theft and appalling conditions aboard a bulk carrier owned by a Bulgarian company. The vessel is also under the arrest of Australian border guards and is detained in Gladstone.

Survey: your vote matters!

Women make up only about 2% of the global maritime workforce.

Thank you for contacting us!