Статистика покинутих суден у 2023 році

Міжнародна федерація транспортників (ITF) оприлюднила дані про кількість покинутих суден у 2023 році, які свідчать про зростання цих показників порівняно з попереднім роком, що викликає занепокоєння.

Загалом було повідомлено про 132 випадки залишення суден, що на 13 (тобто на 10,92%) більше, ніж у 2022 році. Переважна більшість цих повідомлень (129) надійшла від ITF.

Відповідно до Конвенції МОП 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC), судно вважається покинутим, якщо судновласник не покриває витрати на репатріацію моряків; залишає екіпаж без необхідного утримання і підтримки; або іншим чином в односторонньому порядку розриває зв'язки, в тому числі не виплачує передбачену контрактом заробітну плату морякам протягом щонайменше двох місяців.

Основні показники такі:

- Заборгованість із заробітної плати у 129 випадках, про які повідомила ITF, перевищила $12,1 млн.

- 1 676 моряків звернулися до ITF з покинутих суден.

- Індійські моряки були найчастіше покинутими судновласниками - понад 400 випадків.

На сьогоднішній день ITF повернула понад $10,9 млн заборгованої зарплати з 60 з цих суден. Остаточна сума перевищить $12,1 млн, оскільки на вирішення справ потрібен час, а нові звернення моряків будуть надходити, збільшуючи таким чином суму заборгованості, що підлягає відшкодуванню.

Стів Троусдейл, координатор Інспекторату ITF, сказав: «Зростання кількості випадків залишення суден та екіпажів є неприйнятним. Це наслідок функціонування галузі, в якій моряк може бути товаром, що легко викидається. Моряки та їхні сім'ї платять найвищу ціну за жадібність судновласників і невиконання ними своїх зобов'язань; екіпажі страждають від нелюдських наслідків системи, яка ставить під загрозу їхній добробут, гідність і основні права людини. Інспектори ITF виконують неймовірну роботу, притягаючи до відповідальності судновласників, які намагаються уникнути покарання за жорстоке поводження та рабське ставлення стосовно моряків».

Найбільша кількість випадків залишення суден була зафіксована за державами прапорів:

Панама - 23

Палау - 12

Камерун - 11

Сент-Кіттс і Невіс -8

Прапор невідомий - 8

Коморські острови - 6

Танзанія - 6

Того - 6

Як ми вже розповідали, на жаль, українці досі входять в топ-5 національностей, які знаходяться на покинутих суднах. Тенденція показує, що з такими проблеми стикаються моряки, які не уважно читають умови трудового контракту, не знають своїх прав.

Щоб не опинитися на покинутому судні через недобросовісних посередників у працевлаштуванні, його можна перевірити заздалегідь за посиланням: https://www.ilo.org/dyn/seafarers/seafarersBrowse.list?p_lang=en або звернутися до ПРМТУ. Щоб оперативно отримати відповідь на всі питання, ви можете скористатися чат-ботом Профспілки: https://wep.wf/uvmj7n

Більше новин з тегом #Моряки

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Проблеми з добробутом, оплатою праці та технічним обслуговуванням на ELEEN SOFIA

Міжнародна федерація транспортників (ITF) повідомляє, що наразі взаємодіє з владою Австралії для вирішення справи про жорстоке поводження з екіпажем, розкрадання заробітної плати та жахливі умови на борту балкера, що належить болгарській компанії. Судно також перебуває під арештом австралійських прикордонників; його затримано в Гледстоуні.

Опитування: ваш голос має значення!

Жінки становлять лише приблизно 2% світової морської робочої сили.

«Ви можете досягти всього, чого захочете: жінки спроможні на все»

Катерина Гойман з дитинства мріяла про морські пригоди. Кожен вільний момент вона проводила біля Чорного моря, дивлячись на судна, що вирушали в подорожі. Так вона відчувала себе частинкою цього великого світу, де кожен день приносить нові враження та виклики. Таким чином, вона вирішила, що її майбутнє пов'язане саме з морем.

Дякуємо за звернення!