Зміни в колективних договорах стандарту ITF

Протягом останнього місяця Профспілка отримала численні звернення від моряків, які виражають занепокоєння щодо процедур отримання зарплати від їхніх роботодавців.

За інформацією моряків, з 2024 року компанії ставлять умову отримання зарплати через електронні рахунки, спеціально створені для цієї мети. Це викликало велику кількість запитань та недовіру серед працівників, а також стурбованість сімей моряків. Проте важливо відзначити, що ситуація не є настільки тривожною, як може здатися на перший погляд.

З 2024 року до колективних договорів ITF, які підписуються афілійованими Профспілками та покривають судна під зручними прапорами, були внесені певні зміни. Зокрема, в пунктах, що стосуються зарплат, чітко вказується, що будь-яка заробітна плата, яку моряк не отримав на рахунок, може бути видана в якості авансу готівкою двічі на місяць. Для цього положення банківські картки та електронні гаманці моряків можуть розглядатися як еквівалент готівки, за умови наявності чіткої згоди моряка.

Отже, з 1 січня 2024 року колективними договорами встановлено, що моряки мають право отримувати авансові кошти на зареєстровані електронні рахунки, такі як, наприклад, ShipMoney. Важливо відзначити, що можливість отримання коштів на електронний гаманець є опцією, а не обов'язком моряка!

При укладенні трудового договору моряк повинен визначити, яким чином йому буде зручно отримувати заробітну плату. Наприклад, зазвичай моряк отримує аванс готівкою на борту судна, а основну частину зарплати - на вказаний розрахунковий рахунок, який належить йому, членам його родини, або іншій довіреній особі. Тепер компанії можуть пропонувати морякам опцію отримання авансових виплат на електронний гаманець.

Загалом слід пам'ятати, що тільки моряк визначає прийнятний для себе спосіб отримувати заробітну плату (на рахунок, готівкою або на електронний гаманець) попередньо повідомивши компанію про своє бажання. Своєю чергою, компанія не має права примушувати чи схиляти моряка до конкретного способу отримання зарплати, а повинна здійснювати виплати відповідно до заявлених вимог моряка.

Більше новин з тегом #Моряки

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Проблеми з добробутом, оплатою праці та технічним обслуговуванням на ELEEN SOFIA

Міжнародна федерація транспортників (ITF) повідомляє, що наразі взаємодіє з владою Австралії для вирішення справи про жорстоке поводження з екіпажем, розкрадання заробітної плати та жахливі умови на борту балкера, що належить болгарській компанії. Судно також перебуває під арештом австралійських прикордонників; його затримано в Гледстоуні.

Опитування: ваш голос має значення!

Жінки становлять лише приблизно 2% світової морської робочої сили.

«Ви можете досягти всього, чого захочете: жінки спроможні на все»

Катерина Гойман з дитинства мріяла про морські пригоди. Кожен вільний момент вона проводила біля Чорного моря, дивлячись на судна, що вирушали в подорожі. Так вона відчувала себе частинкою цього великого світу, де кожен день приносить нові враження та виклики. Таким чином, вона вирішила, що її майбутнє пов'язане саме з морем.

Дякуємо за звернення!